W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

RSS

Dokumentacja związana z wpisem, zmianą wpisu czy wykreśleniem z rejestru  przekazywana jest wyłącznie w formie elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego:  

 https://empatia.mpips.gov.pl/

Wnioski składane są zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym.

Wpis do rejestru:

Wpis następuje na podstawie art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.

Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć w formie elektronicznej:

- decyzję Komendanta Państwowej Straży Pożarnej;

- decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego lub opinię burmistrza w przypadku klubu dziecięcego;

- zaświadczenie o niekaralności (jeśli podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy jest osobą fizyczną)

- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;

- w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;

- informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;

- adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;

- informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;

- wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.

Do wniosku dołącza się oryginały dokumentów lub uwierzytelnione kserokopie dokumentów

Jednorazowa opłata za wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 1.000zł.

Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy:
 
URZĄD MIEJSKI W SŁAWNIE

NR RACHUNKU: 65 9317 0002 0000 3183 2000 0010

W BANKU SPÓŁDZIELCZYM ODDZIAŁ W SŁAWNIE

W celu sprawdzenia zgodności danych, burmistrz może żądać dodatkowych dokumentów: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy. Przedstawienie tych dokumentów nie jest wymagane, w przypadku gdy burmistrz może bezpłatnie uzyskać dostęp do danych wynikających z tych dokumentów.

Burmistrz Miasta Sławno wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru w terminie 7 dni od złożenia wniosku (elektronicznie).

Po dokonaniu wpisu do rejestru burmistrz, w terminie 3 dni od dokonania wpisu, umożliwia podmiotowi prowadzącemu żłobek lub klub dziecięcy dostęp do systemu teleinformatycznego, w zakresie dotyczącym:

1) dokonywania przez podmiot wpisany do rejestru samodzielnych zmian danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10 ustawy

2) sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 ust.1 ustawy.

Jeśli podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego albo wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, Burmistrz Miasta Sławno odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dziecięcego do Rejestru w drodze decyzji administracyjnej.

Zmiany w Rejestrze:

W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:

1)  wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art.27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9 ustawy;

2)  dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za   pośrednictwem systemu teleinformatycznego - w przypadku  danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10 ustawy.

Wykreślanie z Rejestru:

Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:

•   złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie;   

•   nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

•   przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;

•   wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

Załączniki:

Odpowiedzialny za treść: Wydział SSE
Wytworzył: Burmistrz Miasta Sławno Krzysztof Frankenstein
Data wytworzenia: 30.12.2022
Opublikował w BIP: Rafał Szymczewski
Data opublikowania: 30.12.2022 12:32
Liczba pobrań: 49
Odpowiedzialny za treść: Wydział SSE
Wytworzył: Burmistrz Miasta Sławno Krzysztof Frankenstein
Data wytworzenia: 30.12.2022
Opublikował w BIP: Rafał Szymczewski
Data opublikowania: 30.12.2022 12:36
Ostatnio zaktualizował: Rafał Szymczewski
Data ostatniej aktualizacji: 30.12.2022 12:37
Liczba wyświetleń: 157
Drukuj Zapisz do PDF
wersje

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.